Rideskole-undervisning

Ebeltoft Rideklub blev stiftet i 1971 med henblik på, at samle ryttere i lokalområdet, og senere for at kunne tilbyde rideundervisning til børn og unge i Ebeltoft og omegn. Ønsker du eller dit barn at gå til rideundervisning kan du læse alt hvad du behøver at vide på siden her og har du alligevel spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

Rideskole-hold

Vi har undervisning 4 dage om ugen, mandag-torsdag, hos søde og rare ridelærere. Undervisningen foregår om eftermiddagen/aftenen og holdene er sammensat efter elevernes alder og niveau.

Der er maks. 5 elever på et rideskole-hold. Vi tilbyder både halv-times nybegynder-hold og heltimes hold for de mere øvede ryttere.

Der rides primært dressur og ture i skoven, men også ponygames, lidt springning, miljøtræning, uden sadel og meget mere,  for at udfordre både heste og ryttere fysisk og mentalt. Da op- og af-sadling, samt viden om hestens adfærd, krop og sundhed er vigtig for god og sikker omgang med heste, inkluderes både teori og praksis i undervisning. Man skal være indstillet på at møde ca. 15 minutter før undervisningens start.

Ridelærere

Mandag:  Thea

Tirsdag: Alberte

Onsdag: Kristine

Torsdag:  Lisa

Fredag: Fredag er der ikke rideskoleundervisning.

OBS: Husk at give besked til din ridelærer i god tid, hvis du er forhindret i at komme til undervisning.

Kontakt vores undervisningsansvarlige, Anja, hvis du ønsker at høre nærmere om evt. ledige pladser og for at finde et hold der passer jer.

Kontaktoplysninger:

E-mail: irisvej8@yahoo.dk

Tlf.: 61 30 62 77 (SMS er meget velkommen. Opkald helst efter kl. 16:00)

Priser på rideundervisning

Det kræver medlemsskab, at få undervisning, dog er facilitetskort inkluderet i undervisningsprisen.

Undervisning opkræves for 3 måneder ad gangen og betales forud.

Påbegyndte måneder refunderes ikke ved udmeldelse.

1.Prøvetime (Alle aldre):..............................................................................................................................................................Gratis

Undervisning for nybegyndere:

½ ugentlig undervisningstime ....................................................................................................................................................250,- kr. / måned

Undervisning af let øvede og øvede ryttere:

1 ugentlig undervisningstime på elevhest............................................................................................................................350,- kr. / måned

1 ugentlig undervisningstime på egen hest..........................................................................................................................250,- kr. / måned

½ ugentlig eneundervisningstime ...........................................................................................................................................600,- kr. / måned

Spring-undervisning

Ebeltoft Rideklub tilbyder løbende springundervisningsforløb fra dygtige og kompetente ryttere, som vi har indgået undervisnings-aftale med. Springundervisning er primært henvendt til spring-interesserede privat-opstaldere, samt udefra-kommende ryttere.

Tilbud om springundervisning slås op på klubbens Facebook-side, og prisen fastsættes afhængig af den enkelte undervisers erfaring og niveau, samt længden på forløbet.

Det kan være muligt at deltage i springundervisningen, hvis man har part på en elevhest, afhængig af ridefærdigheder og efter aftale med klubbens bestyrelse.

Ønsker du at høre mere om springundervisning, så kontakt os vi vores kontakt-side.

Part på en elevhest

Det er muligt at få part på en af rideskolens heste, når man går til ridning i klubben. At have part på en elevhest indebærer at man har hesten "som sin egen" en dag i weekenden, samt nogle dage i ferierne.

Rideklubben tilbyder mulighed for at have halvpart på en pony, dvs. her har man hesten som sin egen hver lørdag eller hver søndag, eller kvartpart, hvor man har hesten hver 2. lørdag eller hver 2. søndag, i enten lige eller ulige uger.

Man må ride på hesten, strigle, nusse, evt. trække en tur og hygge alt det man vil. Man skal også muge ud i hestens boks, og sørge for at den får hø og vand i boksen, så den er klar når hesten kommer ind fra folden om aftenen.

At have part kan være et rigtig godt alternativ til evt. at få sin egen hest, og hvis man en dag får sin egen, så er man godt forberedt på det der følger med at have hest.

Priser på parts-ordninger:

Der kræves medlemsskab og rideskoleundervisning for parter, dog er facilitetskort inkluderet.

Partsleje betales forud og det er parters eget ansvar at få indbetalt partsleje på konto: 9360-0004956079, senest den 1. i måneden.

Kvartpart* på en elevhest.............................................................................................................................................................175,- kr. / måned

Halvpart** på en elevhest.............................................................................................................................................................350,- kr. / måned

OBS: Part indebærer pasning og ridning af en bestemt elevhest "som var det din egen". Dette skal godkendes af bestyrelsen.

*Kvartpart er hver 2. lørdag eller hver 2. søndag, i enten lige eller ulige uger.

**Halvpart er hver lørdag eller hver søndag.

Elevheste og -ponyer i Ebeltoft Rideklub

Her kan du se vores skønne heste og ponyer:

Sunshine

Staldkattene

Vores kælne staldkatte, Monty og Teddy

født maj 2016

Billeder fra rideundervisning og ridelejre