Opstaldning

Vi har i øjeblikket ledige bokse

(December 2023 og fremefter)

Opstaldning af private heste og ponyer

Ebeltoft Rideklub råder over en stald/udendørsbokse med plads til i alt 16 heste, samt løsdriftsopstaldning, og tilbyder opstaldning af private heste og ponyer.

Vælg mellem 2 opstaldnings-aftaler: "Almindelig opstaldning" eller "Hverdags-pasning".

Almindelig opstaldning: 1850,- kr./måned, inkluderer:

Indluk og aftenfodring alle hverdage i ulige uger af fast staldpersonale.

(Weekendvagter og indluk på hverdage i lige uger foregår ved turnusordning blandt opstalderne.)*

NYHED: Hverdags-pasning: 2450,- kr. /måned, inkluderer:

(Weekendvagter foregår ved turnusordning blandt opstalderne)*

Tilkøbsmuligheder:

Pris: 30,- kr. pr. 100g/daglig pr. måned

Pris: 60,- kr. / pose (ca. 15 kg.)

Hestene fodres ca. kl. 8 om morgenen og lukkes på fold efterfølgende. På foldene udfodres der, som udgangspunkt, wrap i slowfeeder-net, medmindre andet er aftalt.

Hestene lukkes ind når det bliver mørkt, og fodres til aften ca. kl. 18 (vinter) / kl. 19 (sommer).

Der er mulighed for døgnfold (på jordfold) i sommerhalvåret.

OBS: Udluk/indluk i weekender og ferier, samt indluk på enkelte hverdagsaftener foregår ved turnusordning blandt opstalderne. Ca. 0-3 vagter pr. måned.

*Staldvagt i weekender og skoleferier foregår ved turnusordning blandt alle opstalderne. Ca. 1-2 dage pr. måned.

Faciliteter

Klubben råder over:️

Om opstaldning i ERK

I Ebeltoft Rideklub vægter vi et godt miljø for både heste og ryttere i trygge rammer. Der er plads til alle, uanset alder, ridefærdigheder, yndlingsdiciplin og heste-race. Der afholdes månedlige staldmøder, der som regel forløber med hygge og kage, hvor vi sammen afstemmer de bedst mulige beslutninger for vores fælles hestehold og styrker det sociale fællesskab blandt opstaldere, parter og bestyrelse.  Vi sætter hestevelfærden højt, og sammensætter foldkammerater efter hvad der fungerer bedst for de enkelte heste, og der går almindeligvis 2-3 heste pr. fold. På foldene udfodres der som udgangspunkt wrap i slowfeedernet, for at sikre længst mulig tyggetid, aktivering og trivsel for hestene (medmindre andet er aftalt). Vi prioriterer så vidt muligt lang foldtid, da foldtid er heste-tid, dvs. fra ca. kl. 8.30, til mørkets frembrud, med mulighed for døgnfold i sommerhalvåret.

Hestene i stalden skal være vaccinerede og der foretages gødningsprøver 2 x årligt, med henblik på at ormebehandle, hvis der er behov for dette.

Da vi råder over 16 bokse, tilbyder vi et hyggeligt, sammentømret socialt miljø med en "alle-hjælper-alle"-mentalitet, så der altid er en hjælpende hånd og vi alle kan få hverdagen med vores skønne heste til at gå op.

Som opstalder forventes du at:

*Kun i weekender/ferier, hvis du har tilkøbt hverdags-pasning

Ferie-opstaldning / høhotel

Skal I på ferie i Ebeltoft, men kommer til at savne hesten(e)?

Vi har den perfekte løsning - tag hesten med!

Som noget nyt tilbyder Ebeltoft Rideklub ferie-opstaldning i sommerferien, når vores elevheste er taget på sommergræs. Det er muligt at komme på døgnfold, eller benytte boks, og der er fri adgang til klubbens faciliteter, herunder ridebanerne, så man kan vedligeholde træningen, eller man kan ride tur i den dejlige omkringliggende skov.

Inkluderer:

Under hestens ophold er der selvpas, dvs. man står selv for vand og tildeling wrap, samt evt. fodring.

Pris: 100,- kr. / dag

Billedgalleri